Jom Heboh di Kelantan


Kerajaan Negeri Kelantan seolah-olah ketandusan idea untuk menarik minat anak-anak muda untuk kembali kepada nilai-nilai Islam. Kesanggupan bersama-sama TV3 untuk menjayakan Jom Heboh di negeri ini juga memperlihatkan Kerajaan Kelantan tidak konsisten dengan pendirian sebelum ini. Sebelum ini, semua program Jom Heboh yang dilakukan di bawah Kerajaan UMNO, dibantah. Semuanya tidak pernah betul. Tidak ikut Islam. Program maksiat dan mungk

"Penonton lelaki dan wanita akan diasingkan". Inilah yang sentiasa diagung-agungkan. Sememangnya pengasingan itu perlu. Namun, keperluan lain yang perlu diisi kepada generasi muda perlu difikirkan. PAS seakan-akan tewas dan terlayan dengan kata-kata sumbang pihak-pihak tertentu yang sentiasa menyatakan, anak muda di Kelantan dahagakan hiburan.

Persoalannya, apa bezanya kalau Kerajaan Negeri Kelantan melaksanakan program sedemikian rupa, tanpa melibatkan stesen TV3? Kenapa perlu JOM HEBOH? Lupakah dengan kejayaan Konsert Tautan Kasih di Padang Perdana sempena majlis pelancaran Kota Bharu Bandaraya Islam? Program ini menunjukkan Kerajaan Negeri PAS sebenarnya mampu untuk berdiri sendiri.

Mengambil kata-kata Pahrol Mohamad Juoi - Impak kemenangan besar PAS di Kelantan pada pilihan raya 2008 yang lalu seharusnya menjadi penggerak untuk memperhebatkan gerakan dakwah. Dengan kuasa yang telah ada di tangan, sudah sewajarnya program pengisian dan pentarbiahan kepada masyarakat umum boleh digemblengkan semaksimumnya.

p/s : Jom edar risalah.
Category: ,

0 comments:

Post a Comment